پزشکی, معرفی دانشگاه

دانشگاه تورین

دانشگاه تورین یکی از معتبرترین و معروف‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا است. این دانشگاه در سال 1404 تأسیس شده. دانشگاه تورین به عنوان یکی از بزرگترین و قدیمی‌ترین دانشگاه‌های ایتالیا، توانسته است در رتبه‌بندی جهانی دانشگاه‌ها به مقام بسیار خوبی دست پیدا کند. این دانشگاه در بیشتر رشته‌های تحصیلی کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه خدمات آموزشی می‌دهد و به دانشجویان امکانات بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

دانشگاه تورین دارای ۲۷ دانشکده و بیش از ۸۰۰۰۰ دانشجو است. دانشگاه تورین در بیشتر رشته‌های تحصیلی شهرت ویژه‌ای دارد. به عنوان مثال، این دانشگاه در زمینه‌های حقوق، علوم پایه، علوم انسانی، مهندسی، پزشکی، و اقتصاد به شهرت دارد.

همچنین دانشگاه تورین دارای امکانات خوبی برای دانشجویان بین المللی است. دانشجویان بین المللی می‌توانند از امکانات مثل مراکز خدماتی برای ترجمه، مراکز پشتیبانی در حوزه‌های مالی و محل اقامت، و همچنین مشاوره تحصیلی استفاده کنند. همچنین دانشگاه تورین با دانشگاه‌های مختلف در سراسر جهان همکاری دارد و این باعث می‌شود که دانشجویان بین المللی در این دانشگاه از تجربیات آموزشی بین المللی بهره‌مند شوند.

در کل، دانشگاه تورین یکی از دانشگاه‌های بسیار محبوب و با اعتبار ایتالیا است که به دانشجویان فرصت آموزشی و تحصیلی بسیار خوبی را فراهم می‌کند.

برنامه کلاسی دانشجویان پزشکی تورین:

در دوره پزشکی انگلیسی در دانشگاه تورین، در سال اول، باید حداقل تا بعدازظهر حضور داشته باشید که معمولاً از ساعت 9 صبح تا 6 عصر است. از سال دوم به بعد، معمولاً در این دوره، ساعت تدریس در بخش بیمارستان در صبح است و ساعت بعدازظهر برای کلاس‌ها درنظر گرفته می‌شود. همچنین شما باید حداقل 75٪ حضور الزامی را در هر کلاس داشته باشید.

تجربه بالینی در دانشگاه تورین به شرح زیر است:

تجربه بالینی برای دانشجویان پزشکی بین المللی، در سال اول با یک هفته چرخه‌های کاری در بیمارستان شروع می‌شود. 

از سال سوم به بعد، چهار تا شش هفته به تجربه بالینی در رشته‌های پزشکی داخلی، جراحی عمومی و بهداشت عمومی اختصاص دارد. شما همچنین می‌توانید برای تجربه بالینی خود، انتخاب کنید که در کدام بخش بیمارستان فعالیت کنید؛ فقط باید برنامه بخش را بررسی کرده و در دسترس بودن فضایی که معمولاً برای دانشجویان سال‌های بالاتر اولویت دارد را بررسی کنید.

امتحانات در دانشگاه تورین:

در دانشگاه تورین در دوره پزشکی، امتحانات به صورت دوره‌ای برگزار می‌شوند و در هر سال 7 تاریخ قابل ثبت نام برای هر مبحث وجود دارد. تاریخ اول در ژانویه و تاریخ دوم فوریه، سپس یک جلسه در آوریل و چند جلسه در ژوئن، جولای و سپتامبر برگزار می‌شود. آخرین تاریخ قابل ثبت نام آزمون در دسامبر است. یک نکته مهم این است که شما تنها می‌توانید سه بار در هر سال برای هر امتحان ثبت نام کنید. در صورت ناموفق بودن در آزمون، لازم نیست که سال تحصیلی را دوباره شروع کنید، اما ممکن است باعث تاخیر در پیشرفت شما نسبت به سایر همکلاسی های شما شود.

نحوه برگزاری آزمون‌ها در دوره پزشکی دانشگاه تورین در دو سال اول، تقریباً ۵۰ درصد شفاهی و ۵۰ درصد نوشتاری است، اما بعد از آن بیشتر بر پایه آزمون شفاهی است. حتی اگر آزمون‌های نوشتاری داشته باشید، تاثیر نهایی در نمره شما نخواهند داشت و قبولی در آزمون نوشتاری فقط باعث صدور اجازه توسط استاد می شود که به شما این امکان را می دهد در آزمون شفاهی شرکت کرده که تعیین کننده اصلی برای نمره شما خواهد بود.

متوسط ​​هزینه های تحصیل در دانشگاه تورین:

بالاترین مبلغی که ممکن است بابت شهریه در دانشگاه تورین پرداخت کنید حدود 2800 یورو در سال است که با توجه به وضعیت مالی شما، ممکن است این مبلغ به مبلغ نهایی 156 یورو سالانه کاهش پیدا کند.

هزینه مسکن در تورین:

قیمت های اجاره در مرکز شهر تورین حدود 400 یورو برای یک اتاق خصوصی و 600 یورو برای یک آپارتمان خصوصی است. با این حال، این قیمت ها عمدتاً قیمت های پایه ای هستند. تورین یک شهر بسیار پیشرفته است و قطعاً شهری ارزان برای زندگی کردن نیست.

نکته مهمی که باید در نظر داشت این است که برنامه انگلیسی پزشکی و جراحی در دانشگاه تورین در مرکز شهر تورین قرار ندارد، بنابراین هر چقدر اتاق یا خانه شما به محل برگزاری کلاستان نزدیک تر باشد هزینه کمتری در نهایت پرداخت می کنید.

جو و اتمسفر کلاس های پزشکی تورین:

کلاس های رشته پزشکی انگلیسی در دانشگاه تورین، با حضور دانشجویان بین الملل فضایی پویا و چند فرهنگی برای دانشجویان به ارمغان آورده است . تقریبا ۶۰٪ دانشجویان ایتالیایی و سایرین از کشورهای مختلف هستند. با توجه به اینکه دوره انگلیسی زبان در دانشگاه تورین دوره ای جدید و نوپا است، برخی مشکلات در سازماندهی و برنامه ریزی این دوره وجود دارد، بنابراین لازم است در بحث های کلاسی شرکت کنید تا از وضعیت کلاس ها همیشه آگاه باشید.

در مورد اساتید، به دلیل مشکلات زبانی، گاهی اوقات ممکن است با مشکلاتی در هنگام آماده سازی و ارائه جزوات و اسلاید های درسی مواجه شوند. در این صورت، ممکن است به دنبال منابع مفیدی برای یادگیری خود و خودخوانی دروس باشید. با این حال، رئیس دانشکده بسیار پرتلاش است و تلاش می کند هر ساله وضعیت را بهبود ببخشد.

چرا دانشگاه تورین:

دانشگاه تورین شهر بسیار دوستانه و دانشجویی است. در آن هزاران دانشجو در دانشگاه‌های برجسته مانند دانشگاه پلی تکنیک تورین حضور دارند. همچنین، تورین شهری با تاریخ عظیم است، میتوانید بسیاری از موزه‌ها، رستوران‌ها و کافه‌های مختلفی را تجربه کنید.

اگر به دنبال شهری جوان و پر جمعیت نیستید، تورین میتواند انتخاب خوبی برای شما باشد. تعداد زیادی دانشجوی بین‌المللی در شهر تورین وجود دارند که فعالیت‌های اراسموسی و بین المللی پررنگی دارند.

آیا نیاز است به عنوان دانشجویی در شهر تورین زبان ایتالیایی یاد بگیرید:

حقیقت سخت در مورد ایتالیا این است که در کل برای رشد و پیشرفت در این کشور، باید زبان ایتالیایی را یاد بگیرید. دانشگاه دو ماه آموزش زبان ایتالیایی را در دو سال اول برای دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهد. بخصوص در حین روتیشن ها و ویزیت‌ها، بسیار مهم است که بتوانید با بیماران ارتباط برقرار کنید.

یک مرور کوتاه از شهر تورین:

این شهر یک فرهنگ و تاریخ غنی دارد و به دلیل گالری های هنری، کلیساها، اپراها، تئاترها و مکان های دیگر مشهور است.

این شهر بسیار ایمن است، اما در هنگام نقل مکان باید احتیاط کنید، زیرا احتمالاً مالکان خانه ها قبل از اینکه با شما ملاقات کنند از شما درخواست پول کنند و از این طریق سعی در کلاهبرداری از دانشجویان بین الملل کنند. بنابراین، حتما به شما پیشنهاد میکنم تا از خدمات تیم ELITALY برای درخواست خوابگاه و پیدا کردن خانه استفاده کنید.

موقعیت جغرافیایی شهر تورین:

حداقل نمره قبولی دانشجویان پزشکی دانشگاه تورین (سهمیه غیر اروپایی):

۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱۲۰۲۲
حداقل نمره قبولی داوطلبان غیر اروپایی در دانشگاه تورین۳۱.۳
از ۹۰
۳۶.۹ 
از۹۰
۴۳.۶
از ۹۰
۴۰.۸
از ۹۰
۵۰.۱
از ۹۰

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *