پزشکی, معرفی دانشگاه

دانشگاه بولونیا

دانشگاه بولونیا، یکی از برترین دانشگاه‌های ایتالیا، در سال ۱۰۸۸ در شهر بولونیا تأسیس شد و به عنوان قدیمی‌ترین دانشگاه جهان شناخته می‌شود. با بیش از ۶۵۰۰۰ دانشجو، دانشگاه بولونیا به عنوان یکی از بزرگ‌ترین و معتبرترین دانشگاه‌های پزشکی در ایتالیا شناخته می‌شود. این دانشگاه بیش از ۲۲۸ دوره تحصیلی در سطوح مختلف (کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری و حرفه‌ای) ارائه می‌دهد. بیشتر دوره‌های دانشگاه بولونیا به زبان ایتالیایی است، اما در سطوح مختلف (به‌ویژه در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری) تعداد زیادی دوره به زبان انگلیسی برگزار می‌شود. همچنین، دانشگاه بولونیا دارای واحدهای مختلفی در شهرهای بولونیا، چزنا، فورلی، راونا و ریمینی در ایتالیا است.

رتبه بندی دانشگاه بولونیا براساس رتبه بندی QS در سال ۲۰۲۳: 

دانشگاه بولونیا در رتبه ۸۴ در بین دانشگاه های جهان و در رتبه دوم در بین دانشگاه های ایتالیا پس از میلان قرار دارد . برای دیدن مقاله دانشگاه میلان بر روی این لینک کلیک کنید.

برنامه درسی دانشجویان پزشکی دانشگاه بولونیا:

در دانشگاه بولونیا برنامه‌ی روزانه بسیار پر هیجان است، در طول سال همیشه کلاس‌ها صبح و بعدازظهر برگزار می‌شوند. دوره‌های تحصیلی به صورت مشابه با سایر دانشگاه‌های ایتالیایی تنظیم می‌شوند: ماه اکتبر تا دسامبر برای ترم اول و سپس ماه ژانویه تا می برای ترم دوم. تجربه بالینی از سال دوم شروع می‌شود، اما در اغلب موارد این تجربه فقط شامل کار در آزمایشگاه است.

امتحانات در دانشگاه بولونیا:

امتحانات در دانشگاه بولونیا میتواند تشریحی یا کتبی و یا عملی باشد و تعیین نوع امتحان بستگی به تصمیم استاد مربوطه دارد.

تشریح جسد در دانشگاه بولونیا:

خیر در این دانشگاه تشریح جسد صورت نمی گیرد.

شهریه دانشگاه بولونیا:

شهریه دانشگاه بولونیا از صفر تا ۱۴۰۰ یورو در سال متغیر است که همراه با تیم اپلای Elitaly میتوانید از پرداخت کمترین شهریه ممکن برای تحصیل در دانشگاه بولونیا اطمینان حاصل کنید.

آیا امکان کار برای دانشجویان در دانشگاه بولونیا در حین تحصیل وجود دارد:

بله به عنوان دانشجوی بولونیا می توانید تا ۱۵۰ ساعت در دانشگاه کار کنید.

مختصر توضیحی راجب شهر بولونیا:

بولونیا مناسب دانشجویانی است که از شهرهای پرجمعیت و شلوغ لذت می‌برند. شهر بولونیا جمعیت بین المللی قابل توجهی دارد. جو کلی این شهر ممکن است شبیه به رم یا میلان باشد، با این تفاوت که همه چیز فقط ۱۵ دقیقه با دوچرخه فاصله دارد.

حمل و نقل در بولونیا:

در برخلاف رم و میلان، بولونیا مترو ندارد. حمل و نقل عمدتاً با اتوبوس، دوچرخه و پیاده روی انجام می‌شود. دوچرخه‌سواری گزینه بسیار خوبی است زیرا ترافیک در داخل شهر نسبتاً پرتردد است و استفاده از اتوبوس ها گاها می تواند به دلیل همین ترافیک مشکل باشد اما به هر حال با توجه به تخفیفات دانشجویی خرید کارت اتوبوس می تواند گزینه مطلوبی باشد.

هزینه های مسکن در بولونیا:

هزینه های زندگی در بولونیا نسبتاً گران است. شهر بولونیا یک شهر پرجمعیت است و پیدا کردن مسکن در آن نسبتاً دشوار و هزینه آن نسبتاً گران است؛ به عنوان مثال در نزدیکی بیمارستان که بیشتر وقت شما در آن برای کلاس های عملی و مطالعه صرف خواهد شد، هزینه مسکن حدود 400 یورو برای یک اتاق تک نفره کوچک پیش بینی می شود.

قبل از انتخاب بولونیا باید به این نکات توجه شود: 

بولونیا یک شهر پرجمعیت و فوق العاده پرفشار است و اگر آمادگی مطلوب برای دخیل شدن و متمرکز ماندن در آن را ندارید، ممکن است تحت تاثیر قرار گیرید. زندگی در بولونیا می‌تواند به راحتی باعث از دست دادن تمرکز در رشته پزشکی شود و اگر مسائلی مانند مسکن و زندگی را به درستی کنترل نکنید دچار مشکل خواهید شد. به دلیل جمعیت پرتراکم شمال ایتالیا، هزینه‌های زندگی در بولونیا کمی بالاتر از میانگین است. بنابراین، برای زندگی در بولونیا به دو پیش شرط نیاز اساسی دارید: پشتکار و تمرکز قوی.

موقعیت جغرافیایی شهر بولونیا:

حداقل نمره قبولی دانشجویان پزشکی دانشگاه بولونیا (سهمیه غیر اروپایی):

۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱۲۰۲۲
حداقل نمره قبولی داوطلبان غیر اروپایی در دانشگاه بولونیا ۴۸.۶
از ۹۰
۴۳.۳ 
از ۹۰
۵۰
از ۹۰
۴۸.۹
از ۹۰
۵۱.۵
از ۹۰

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *