پزشکی, معرفی دانشگاه

دانشگاه پادوا

برنامه درسی دانشجویان پزشکی دانشگاه پادوا:

ساعت شروع کلاس‌ها هر روز هفته ساعت ۸:۰۰ صبح تا ۱۲:۳۰ بعدازظهر است. نیمسال اول اکتبر ۱ شروع می‌شود و نیمسال دوم حدود ماه ژوئن به پایان می‌رسد. هیچ تقسیم بندی مشخص بین دوره‌های درسی و امتحانات وجود ندارد، با این حال، امتحانات معمولاً در فصل‌های خاصی برگزار می‌شوند. در مجموع، حدود ۶ فرصت برای شرکت در امتحانات در دوره‌های زمستانی و تابستانی وجود دارد. استادان در طول سال با مشورت با دانشجویان تصمیم می‌گیرند که در کدام روزها امتحانات برگزار شود.

تجربه دوره بالینی و کلینیکال در دانشگاه پادوا برای دانشجویان پزشکی:

پادوا برنامه تجربه بالینی خود را به طور کلی خیلی زود آغاز می کند، حتی اگر در این تجربه بالینی دانشجویان به طور مستقیم با بیماران کار نکنند باز هم تجربه خوبی برای دانشجویان خواهد بود. زمان حضور در بخش های بیمارستان از ابتدای سال اول با یک چرخه در بخش رادیولوژی آغاز می شود که دانشگاه از این طریق از ابتدا تفکیک دروس تئوری و دروس عملی را تضمین می کند.

امتحانات در دانشگاه پادوا:

امتحانات در دانشگاه پادوا با روشی کاملاً متفاوت با سایر دانشگاه‌های ایتالیا برگزار می‌شوند. در این دانشگاه تمامی آزمون‌ها کتبی هستند (در سایر دانشگاه‌های ایتالیا، آزمون‌ها به صورت شفاهی برگزار می‌شوند). علاوه بر این، آزمون‌های کتبی این دانشگاه به‌ وسیله‌ی کامپیوتر انجام می‌شوند و از کاغذ و خودکار استفاده نمی‌شود. 70 درصد آزمون‌ها شامل سوالات چند گزینه‌ای و 30 درصد آن‌ها شامل سوالات تشریحی و پاسخ کوتاه است.

تشریح جسد در دانشگاه پادوا:

به نظر می‌رسد که دانشگاه پادوا برخلاف دیگر دانشگاه های پزشکی ایتالیا، تشریح جسد انجام می‌دهد که یک مسئله بسیار منحصر به فرد در ایتالیا است.

شهریه سالانه دانشگاه پادوا:

حداکثر شهریه در سال برای دانشجویان خارجی در دانشگاه پادوا 2000 یورو است که در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی، مبلغ پایینی است که با استفاده از خدمات اپلای و بورسیه تیم Elitaly این مبلغ به صفر یورو در سال کاهش پیدا می‌کند.

هزینه مسکن برای دانشجویان دانشگاه پادوا:

هر چند دانشگاه خوابگاه‌های عمومی و ارزانی را به دانشجویان ارائه می دهد، اما این خوابگاه ها بیشتر به عملکرد درسی و نمرات دانشجویان بستگی دارد، بنابراین بیشتر دانشجویان به گزینه های خصوصی روی می آورند. هزینه مسکن خصوصی می تواند از 250 تا 350 یورو در ماه برای یک اتاق مشترک شروع شود، در حالی که یک خانه کوچک خصوصی در حدود 500 یورو است.

جو کلاسی و کیفیت استادان دانشگاه پادوا:

در این دانشگاه، تعداد دانشجویان در هر کلاس حدود ۶۰ نفر است و ۹۰٪ از دانشجویان ایتالیایی هستند و بیشترشان اهالی منطقه ونتو هستند. دانشجویان سعی می‌کنند تا حد امکان به زبان انگلیسی صحبت کنند که این رفتار گاها در سایر دانشگاه‌های ایتالیا دیده نمی شود. در حالی که لهجه ایتالیایی یا ونتو آمیخته شده با زبان انگلیسی ممکن است برای دانشجویان بین‌المللی با سطح زبان کم، سخت باشد، اما استادان به طور کلی قابل درک هستند، زیرا همه آن‌ها تجربه بین‌المللی دارند.

چرا در دانشگاه پادوا تحصیل کنیم:

تقریبا یک سوم جمعیت پادوا را دانشجویان تشکیل می‌دهند، بنابراین این شهر بسیار برای دانشجویان مناسب است. در پادوا تعادل خوبی از شهر و حومه وجود دارد و با وجود اینکه شلوغ نیست، زندگی در آنجا هیجان‌انگیز است. در این شهر بسیاری از فعالیت‌ها برای انجام وجود دارد و همه چیز به صورت کلی بسیار آرام است. پادوا در مقایسه با شهرهای بزرگ بسیار آرام است، اما همچنان احساس انزوا نمی‌کنید. دانشجویانی که زیبایی شهرهای کوچک و آرام را دوست دارند و همچنین امکان سفر به شهرهای بزرگ را دارند، با پادوا کاملا همخوانی دارند.

موقعیت جغرافیایی شهر پادوا:

حداقل نمره قبولی دانشجویان پزشکی دانشگاه پادوا (سهمیه غیر اروپایی):

۲۰۱۸۲۰۱۹۲۰۲۰۲۰۲۱۲۰۲۲
حداقل نمره قبولی دانشجویان پزشکی دانشگاه پادوا (سهمیه غیر اروپایی):
۴۸ 
از۹۰
۲۷.۵
از ۹۰
۴۶.۶
از ۹۰
۵۲.۶
از ۹۰

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *